Vytisknout
Výstava pojmenovaná „Výstřel do tmy“ pojednává o slepé víře, mířící do temnoty v přesvědčení, že trefí svůj cíl.
Dílo těchto umělců je jako blesk z čistého nebe, jenž zaujímá neuctivý a kýčovitý pohled do současnosti a budoucnosti populární kultury, stejně jako do její minulosti. V rámci výstavy budou k vidění díla zvučných jmen známých umělců: Pure Evil, Gordon Cheung, Will Tuck, Jonathan Gent, Freya Wright, Jonathan McLeod, Lee Maelzers, Daniel Jackson, Brian Reed a Thomas Draschan.
Název „Výstřel do tmy“ pochází z komediálního snímku Růžový Panter z roku 1964. Film byl natočen režisérem Blake Edwardsem s hvězdným obsazením, kterému dominoval Peter Sellers v hlavní roli francouzského inspektora Clouseaua. Šedesátá léta jsou považovány za období optimismu a strachu. Rok 1964 charakterizuje britská kulturní invaze do Ameriky prostřednictvím skupin jako jsou Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin, Rod Stewart, Deep Purple nebo Who, které ovládly hudební hitparády. Eskalace války ve Vietnamu téhož roku je symbolem obrovské horlivosti a nezměrného zoufalství. Nyní, o 45 let později, se sice svět významně změnil, ale většina problémů a obav přetrvává i nadále, ať už mluvíme o rovnosti pohlaví, otázkách demokracie, marnosti válek nebo nesmyslnosti závodů ve zbrojení. Tito umělci se snaží vypořádat s problémy dnešní doby. Jsou mladým, energickým a dynamickým proudem soudobého umění.
Výstava se koná díky společnosti Emeldi Software Services.
Gordon Cheung
http://www.gordoncheung.com/
Gordon Cheung, umělec s hongkongskými kořeny, se narodil v roce 1975 v Londýně, kde také v současné době žije a tvoří. Cheungovy obrazy zachycují halucinace mezi virtuální a běžnou realitou globalizovaného světa, oscilují mezi Utopií a Dystopií. Pro tvorbu epických obrazů využívá mísení sprejových, olejových, akrylových, pastelových barev, plasticitu a inkoust. V roce 2001 Cheung dokončil studia na londýnské universitě Royal College of Art. Již v průběhu svých studentských let provokoval a úspěšně zorganizoval společnou výstavu 172 čerstvě vystudovaných umělců, která se uskutečnila ve dvou nepoužívaných budovách viktoriánské školy.
V současné době Cheung vystavuje po celém světě a jeho jméno se objevilo i v největším a nejzevrubnějším přehledu současných trendů v umění ve Velké Británii; The British Art Show 6 a The John Moores Painting 24. V červenci roku 2007 byl navržen na cenu Laing Art Solo. V roce 2009 se budou jeho samostatné výstavy konat v galeriích Jack Shainman Gallery a Volta NYC v New Yorku a v The New Art Gallery ve Walsallu ve Velké Británii.
Cheungovy práce najdeme ve veřejných i soukromých sbírkách po celém světě např. Hirshhorn Museum, Whitworth Museum, ASU Art Museum, The New Art Gallery Walsall, Hiscox Collection, Progressive Arts Collection a UBS Collection.
Thomas Draschan
http://www.draschan.com/
Thomas Draschan se narodil v roce 1967, žije a pracuje ve Vídni. Vystudoval Akademii výtvarného umění ve Frankfurtu a Cooper Union v New Yorku. Pracuje s videem, filmem a kolážemi. Zabývá se především přeskupováním existujících obrazů do nové, zhuštěné a obohacené podoby. Na jeho současné oslavné práce na italskou popovou kulturu, její historii a přeměnu v jakýsi visionářský kult, mají silný vliv především italské pornografické komiksy, popové umění a filmy jako „svezia, inferno e paradiso“.
Od roku 1998 Draschan hojně vystavuje v Evropě a USA, je držitelem mnoha ocenění za své experimentální filmy. Jeho filmová tvorba zahrnuje dokumenty o Hermanu Nitschovi „The Vienese Actionistand“ a hudební video pro britskou rockovou skupinu New Order s názvem „Turn“.
Pure Evil
http://www.pureevilclothing.com/art.html
Malba zubatých upířích zajíčků na londýnských ulicích stejně jako malby utopických snů, jsou charakteristické rysy pro díla světoznámého umělce Pure Evil.
Pro porozumění Pure Evila, je třeba zmínit, že je potomkem sira Thomase Moora - Lorda Chancellora, který je autorem kontroverzního díla Utopia a byl později popraven anglickým králem Jindřichem VIII. Sir Thomas byl posléze prohlášen za svatého. Při pohlédnutí do rodinné historie Pure Evila je víc než přirozené, že mohl odhalit temnější část díla Utopia, mýtu Apokalypsy a víru v život-měnící události, jenž vedou historii se všemi jejími konflikty ke konci. Přimícháte-li k tomu ještě mix amerických popových kultur, rock n roll, londýnský životní styl 19. století a francouzskou literaturu, fantazy, latinskoamerickou kulturu, viktoriánské dobrodružné dětské knihy, májskou propagandu, situacionismus, okultismus, latex, mrtvé tyrany a diktátory a celou pochybnou Archu jako azyl pro velké pandy, andulky, motýly, zajíce a psychotické tučňáky, pak konečně porozumíte uměleckému dílu Pure Evila a jeho těžko obsažitelnému humoru.
V roce 1990 Pure Evil zanechal studií na Poll Tax Riots v Londýně a odešel do Kalifornie, kde strávil 10 let tvorbou pohárů jako psychedelických zbraní, přemýšlením o hmotě, skládáním elektronické hudby a potiskováním triček. Inspirovaný érou skateboardu a graffiti, charakteristickými pro západní pobřeží, se vrátil roku 2000 do Londýna a z ničeho nic vzal do ruky štětec a stvořil podivné zubaté upíří zajíčky.
V současné době dal Pure Evil přednost pouliční umělecké tvorbě na plátno, kov, sklo a plexisklo před provozováním vlastní „PURE EVIL GALLERY“ v londýnském Shoreditch, kde vystavoval celou řadu děl světoznámých umělců. Působil rovněž jako kurátor skupinových výstav v Londýně a organizoval „PURE EVIL SOLO SHOW“. Mezi jeho poslední zastávky patří New York, San Francisco, Peking, Berlín, Newcastle, Manchester, Brighton, Antverpy a nejčastěji pak v australském Sydney. Mezi jeho příští destinace patří Sao Paulo, Buenos Aires and Tokio.
Apokalyptický antropomorfismus králíčků, které Pure Evil ztvárnil v San Francisku, byl k vidění poprvé v Londýně na přelomu tisíciletí spolu s ostatními postavami So Fuzzy Crew (dále S.F.C.), které se neslavně zapsaly do historie velkým nápisem „WAR IS SO LAST CENTURY“ pod mostem v East End. Pure Evil a S.F.C. jsou přezdívky pro jednoho muže. Jeho popově-gotické dílo se inspiruje v death metalu, rockových zombie a studiových upírech a lze ho nalézt ve městech po celém světě. Před 4 roky se vrátil do Londýna ze San Franciska, kde byl zvyklý každý den jezdit na skatu a působil jako jeden z návrhářů pro značku oblečení „ANARCHIC ADJUSTMENT“. S oblibou se podílel na natáčení krátkých filmů o graffiti (www.graffititv.net) a kreslení upířích králíčků a dalších podivností po celém světě. Jeho díla se objevila v Pekingu, Tokiu, New Yorku, Londýně, San Francisku, Barceloně, Antverpách, Berlíně a Hong Kongu.
JONATHAN GENT
http://www.jonathangent.com/
Jonathan Gent se narodil v roce 1976 a vystudoval umělecké školy v Cheshiru a Edingburghu. Po studiích se přestěhoval nejprve do Glasgow a poté do Aberdeenshire, aby se zde zdokonaloval ve své praxi. Od té doby je „umělcem v pohybu“ nepřetržitě cestujícím mezi Spojenými státy, Latinskou Amerikou, Evropou, Blízkým východem a Anglií. Samostatně vystavoval v roce 2008 v XVA Gallery Dubai, roce 2004 a 2005 GLU Gallery Los Angeles a v roce 2004 v Hotel London. Tento rok se připravuje jeho autorská výstava v Carter Presents.
Gentovy malby a kresby představují vnímavý a zároveň ironický pohled na otázku lidské složitosti. Vtipné, ironické a aktuálně laděné práce působí úderně a aktivně. Gent je posedlý linií a šířením myšlenek prostřednictvím jejich neomezených možností. Jeho obrazy jsou jako zrakové básně nadšeně zachycující balancování na hranici pathosu a komedie. Práce Johanthana Genta najdeme v celé řadě soukromých i veřejných sbírek po celém světě.
Daniel Jackson
http://www.danieljacksonart.com/
Daniel Jackson hledá možnosti ve spojení počítačového kódu a lidského jednání, propojuje je s myšlenkami navrženými Malevichem, Mondrianem, Lewittem a Halleym a vyšlapává tak cestu koncepčnímu umění v tomto století. Díky kontrole všech parametrů softwaru, který si sám za tímto účelem vytvořil, a díky možnosti finální editace výstupu, je schopen produkovat přesně vystavěné obrazy a jednostranné printy. Velké jednobarevné malby vyvolávají neklid sítnice podobně jako rušivé mihotání obrazovky počítače. Všudypřítomný šum je součástí organizačního zpracování, je vysoce uspořádaný a v díle pečlivě zapracovaný. Softwarový výstup se systematicky řídí a slučuje s umělcovými zásahy, což umožňuje nahlížet na práce jak z hlediska optického - dekorativního prožitku, tak z hlediska intelektuálního – logické konstrukce.
Daniel Jackson hojně vystavuje na sólových i skupinových přehlídkách – k významnějším patří: „Junge Scene“ v Seccession, Vídeň, 1998; „Look and Feel“, Buerofriedrich, Berlín 2000; „A Square of Ground“, Jerwood Gallery, Londýn, 2000; „The Royal Road to the Unconscious“, Freud Museum, Londýn, 2004.
Lee Maelzer
http://www.leemaelzer.com/
V současné době Lee Maelzerová, navzdory městskému původu, prezentuje sebe sama prostřednictvím obrazů přírody. Malby Maelzerové vycházejí z potřeby navázat na přirozený způsob života v současné krajině, ve které je diverzita ohrožována a stává se věcí minulosti. Díky postupnému vývoji je vše existující v současném světě tím nejlepším, nejsilnějším a nejpružnějším. Všudypřítomná přírodní krása je potom pouze vedlejším produktem toho, co je funkční a umožňuje přežití. Stromy Lee Maelzerové jsou jak majestátní tak komplexní. Při tvorbě svých obrazů Lee Maelzerová nejprve vyjme strom z jeho přirozeného prostředí, a pak tento obraz přenese na plátno. Její stromy jsou naplněny osobitostí, náladovostí, smutkem i surovostí. Použité barvy nejsou odvozeny od reálných stromů, ale spíše od jejich divadelního či filmového ztvárnění. Svět přírody se svým osobitým kouzlem je jakoby oddělen a následně vyobrazen jako archivní. Krása a elegance maleb Lee Maelzerové spočívá ve ztichlé krajině a ohroženém světě.
Lee Maelzerová promovala na Royal College of Art a hojně vystavuje v Británii, Evropě i Americe na sólových i skupinových přehlídkách – „Art Futures“ Bloomberg Space London, „An Archaeology“ 176 London, The John Moores painting exhibition at the Walker Art Gallery Liverpool, "Domestocity" Cell Projects London, "Houses in Motion" Fieldgate Gallery London, Lucy Macintosh Gallery Lausanne Switzerland. Sólové výstavy zahrnují Sparkle with Squalor " The University of The Arts Gallery London, Carter Presents London, Museum 52 London. Lee Maelzerová absolvovala také celou řadu zahraničních pobytů např. Arts Council of England Residency v Colimě, Mexiku a Abbey Fellowship na British School v Římě. V současné době najdeme její obrazy v řadě významných uměleckých sbírek po celém světě např. Frank Cohen, David Roberts a Anita Zabludowicz.
MASLEN & MEHRA
http://www.voidgallery.com/
Žijeme v čase, kdy média i vědecký svět začínají horlivě diskutovat o ekonomickém růstu a pokroku ve vztahu k reálným změnám životního prostředí. Zatímco se staráme o ožehavá témata, jako je globální oteplování a problém skleníkových plynů, většina našich představ pochází z televizních obrazovek a maximálně exotické dovolené. Jakoby nám život v přírodním světě byl zcela cizí a jako populace se stále více upínáme k městskému stylu života, který nás od přírody víc a víc izoluje.
Dílo Maslen & Mehra představuje vzájemné srovnání přírodního a lidského světa, ve kterém žijeme. Jejich umělecká řeč staví na různorodosti, představivosti a v neposlední řadě i experimentálnosti. Zajímavou ukázkou je „Zrcadlová“ série, kde zrcadlené sochy lidí z městského prostředí zakomponoval do daleko přírodnějšího prostředí. Skateboardisty, stejně jako lidi s mobilním telefonem vyobrazil, jakoby z další dimenze vystupoval jejich duch.
„Obrazy Native images, stejně jako jejich protějšek v podobě Zrcadlové série, skrývají touhu po dosažení Ráje, který asi nikdy ve skutečnosti neexistoval. Domnívám se, že tato díla se snaží zvěstovat určitý druh morálky spojené s respektem k přírodě, o které zároveň pochybují. Do těchto scén se můžete i vžít, ale jen jako duch. Vyobrazené problémy jsou zcela neřešitelné – není zde nabídnuto žádné ideální řešení,“ uvedl Edward Lucie-Smith na adresu Maslen & Mehra v Mirrored, který otiskl Verlag für moderne Kunst Nürnberg 2008.
Jonathan Mcleod
http://www.carterpresents.org/jonathanmcleod.html
Jonathan McLeod zachycuje ve svém díle témata života, smrti, znovuzrození a životní cyklus jeho vlastních planet s detailními kresbami, které umocňují křehkost moderního světa. Jeho kresby jsou vnímány jako prorocké metafory současnosti díky své symboličnosti, tajuplnosti a rovněž preciznímu zpracování. Jonathan McLeod se narodil v St. Asaph ve Walesu. Studoval na Chelsea School of Art a posléze na The Royal College of Art, kde i absolvoval. Během svého uměleckého působení obdržel cenu Picker Fellow. Mezi jeho individuální výstavy patří např. Carter Presents London 2008, 2007. Dále stojí za zmínku jeho účast v nedávných skupinových výstavách "DystopiaFor All" The Wharf Road Project 2008, The Cafe Gallery London 2008, gotický Fieldgate Gallery London 2008, Scope London 2008, Scope New York 2007, Scope Miami a Scope London 2006- 2007, Year 07 London 2007. Jeho dílo je součástí nejrůznějších sbírek v Evropě a v USA. Jonathan McLeod nyní žije a pracuje v Londýně, občas také v severozápadních Skotsku.
Brian Reed
http://www.carterpresents.org/breed.html
Fotky Briana Reeda reprezentují pokračující posedlost ztraceným a promarněným. Portrét a antropologie. Posbíraná za mnoho let z odpadkových košů kolem nejrůznějších stanic, nákupních center, anonymita a osobní historie začali dominovat. Nalezené části roztrhané fotografie jsou rekonstruovány a znovu nafoceny. Fotograf si pak dle svého uvážení zvýrazní a vybere části fotografie tak, že stvoří objekty a obrazy odpovídající jeho představám o jeho pravdě.
Brian Reed často vystavoval ve Velké Británii a Evropě, spolupracoval s Nicholas Logsdail (Lisson Gallery), dále s University of Arts v Londýně a s řadou soukromých sběratelů.
Will Tuck
www.willtuck.com/
Will Tuck hledá volnou inspiraci ve tvorbě proslulých umělců a především pak v klasické mytologii. Často staví kompozici na existujících malbách a při tvorbě rovněž využívá laciných hraček a doplňků, které nejdříve fotografuje a až poté kreslí. Tento transcendentální mix dvou rozličných kultur přenáší na plátno výhradně pomocí techniky vzduchové pistole a jemných štětců. Tato technika vyžaduje značnou míru preciznosti. Realizace velké malby zpola oděné blonďaté dívky, obklopené andělíčky, trvala pomocí zmíněné techniky měsíce. Will Tuck je rostoucí hvězda soudobého uměleckého světa.
Gavin Turk
http://gavinturk.com/
Gavin Turk (narozen v roce 1967) je britským umělcem a jedním z členů Young British Artists (YBAs). Rád zpodobňuje sám sebe v podobě soch známých osobností v životní velikosti. Narodil se v Guildford v blízkosti Londýna, kam posléze zamířil na Royal College of Art. Roku 1991 mu škola odmítla udělit závěrečný diplom z důvodu jeho kontroverzní výstavy nazvané Cave, která se sestávala z jeho vlastní přítomnosti v podobě sochy, umístěné v čistě bílém studiu pouze s modrým erbem (obvykle umístěným na historických budovách). Exhibice byla demonstrací proslulosti Turk díla, jehož hlavním sběratelem je Charles Saatchi.
Umění Gavina Turka je často charakteristické zobrazením jeho samotného jako známější osoby. Sám sebe zvěčnil v řadě sochařských děl, představujících nejrůznější romantické hrdiny v životní velikosti. Příkladem může být inspirace v osobnosti Jean-Paul Marata nebo Sida Viciouse, kde se autor ztvárnil ve formě voskové figuríny (v bílé bundě a černých kalhotách míříce zbraní). Toto dílo bylo možné vidět na výstavě Sensation v Londýně, Berlíně a New Yorku v průběhu roku 1997. Socha kopíruje známý postoj Elvise Presleyho z obrazu Andy Warhola. Turk zde zachytil sám sebe (Presley) jako (sémioticky hovořícího) kovboje. V celé jeho tvorbě se jeho posedlost sebou samým projevuje jako prostředek dvojsmyslnosti. Co se jevilo být vyřazeným plastikovým košem, byla ve skutečnosti jeho bronzová socha. V jiném případě obvykle žlutý, otřískaný a rzí pokrytý velký průmyslový vozík ztvárnil v bezvadném stavu v lesklé černé. Oblečen jako bezdomovec způsobil pozdvižení na privátní části výstavy Sensation v londýnské Royal Academy. Podobiznu autora samotného lze při bližším zkoumání nalézt rovněž na sérii klasických plakátů, vyobrazujících Che Guevaru v baretu.
Gavin Turk (narozen v roce 1967) je britským umělcem a jedním z členů Young British Artists (YBAs). Rád zpodobňuje sám sebe v podobě soch známých osobností v životní velikosti. Narodil se v Guildford v blízkosti Londýna, kam posléze zamířil na Royal College of Art. Roku 1991 mu škola odmítla udělit závěrečný diplom z důvodu jeho kontroverzní výstavy nazvané Cave, která se sestávala z jeho vlastní přítomnosti v podobě sochy, umístěné v čistě bílém studiu pouze s modrým erbem (obvykle umístěným na historických budovách). Exhibice byla demonstrací proslulosti Turk díla, jehož hlavním sběratelem je Charles Saatchi.
Freya Wright
http://www.carterpresents.org/freya.html
Obrazy Freyi Wrightové okouzlí vzájemným srovnáním technologické roviny a lidského doteku na malbě. Obrazy, postrádající obvyklý vyprávěcí charakter, vznášejí pochybnosti na věrohodnost filmového plátna. Každý obraz vychází z klíčového momentu, krátkého časového úseku, kde je potlačen vyprávěcí charakter a moment je tichý a klidný a akce se odehrává mimo plátno. Autorka využívá důvtipné práce s prostorem a postavami, stejně jako dvojsmyslnosti a napětí. Malby se pouští do oblasti záhadnosti. Freya Wrightová získala ocenění The Landmark Fine Art Prize, First Prize, June 2008. Frey Wright se narodila v roce 1986 a v letech 2005 až 2008 studovala Wimbledon School of Art.
Mark Wright
http://www.carterpresents.org/markwight.html
Mark Wright je absolventem Central School of Art a The Royal College of Art v Londýně, kterou dokončil roku 1990. Od té doby často vystavuje ve Velké Británii, USA a Evropě. Naposledy samostatně vystavoval v: Carter Presents London 2008, Metropole Galleries 2006, Folkestone Kent. i-Level Gallery, London 2003. Ze skupinových výstav se pak účastnil Scope London with Carter Presents, 2008, 2006, Dystopia For All, The Wharf Road project London 2008, Scope Miami 2007, Year 07 London 2007 Kamikaze Blossom, Fieldgate Gallery, London 2006.
Tweet
Tisková zpráva
Unikátní výstava - Výstřel do tmy - pozvání
Výstava pojmenovaná „Výstřel do tmy“ pojednává o slepé víře, mířící do temnoty v přesvědčení, že trefí svůj cíl.
Název „Výstřel do tmy“ pochází z komediálního snímku Růžový Panter z roku 1964. Film byl natočen režisérem Blake Edwardsem s hvězdným obsazením, kterému dominoval Peter Sellers v hlavní roli francouzského inspektora Clouseaua. Šedesátá léta jsou považovány za období optimismu a strachu. Rok 1964 charakterizuje britská kulturní invaze do Ameriky prostřednictvím skupin jako jsou Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin, Rod Stewart, Deep Purple nebo Who, které ovládly hudební hitparády. Eskalace války ve Vietnamu téhož roku je symbolem obrovské horlivosti a nezměrného zoufalství. Nyní, o 45 let později, se sice svět významně změnil, ale většina problémů a obav přetrvává i nadále, ať už mluvíme o rovnosti pohlaví, otázkách demokracie, marnosti válek nebo nesmyslnosti závodů ve zbrojení. Tito umělci se snaží vypořádat s problémy dnešní doby. Jsou mladým, energickým a dynamickým proudem soudobého umění.
Výstava se koná díky společnosti Emeldi Software Services.
Gordon Cheung
http://www.gordoncheung.com/
Gordon Cheung, umělec s hongkongskými kořeny, se narodil v roce 1975 v Londýně, kde také v současné době žije a tvoří. Cheungovy obrazy zachycují halucinace mezi virtuální a běžnou realitou globalizovaného světa, oscilují mezi Utopií a Dystopií. Pro tvorbu epických obrazů využívá mísení sprejových, olejových, akrylových, pastelových barev, plasticitu a inkoust. V roce 2001 Cheung dokončil studia na londýnské universitě Royal College of Art. Již v průběhu svých studentských let provokoval a úspěšně zorganizoval společnou výstavu 172 čerstvě vystudovaných umělců, která se uskutečnila ve dvou nepoužívaných budovách viktoriánské školy.
V současné době Cheung vystavuje po celém světě a jeho jméno se objevilo i v největším a nejzevrubnějším přehledu současných trendů v umění ve Velké Británii; The British Art Show 6 a The John Moores Painting 24. V červenci roku 2007 byl navržen na cenu Laing Art Solo. V roce 2009 se budou jeho samostatné výstavy konat v galeriích Jack Shainman Gallery a Volta NYC v New Yorku a v The New Art Gallery ve Walsallu ve Velké Británii.
Cheungovy práce najdeme ve veřejných i soukromých sbírkách po celém světě např. Hirshhorn Museum, Whitworth Museum, ASU Art Museum, The New Art Gallery Walsall, Hiscox Collection, Progressive Arts Collection a UBS Collection.
Thomas Draschan
http://www.draschan.com/
Thomas Draschan se narodil v roce 1967, žije a pracuje ve Vídni. Vystudoval Akademii výtvarného umění ve Frankfurtu a Cooper Union v New Yorku. Pracuje s videem, filmem a kolážemi. Zabývá se především přeskupováním existujících obrazů do nové, zhuštěné a obohacené podoby. Na jeho současné oslavné práce na italskou popovou kulturu, její historii a přeměnu v jakýsi visionářský kult, mají silný vliv především italské pornografické komiksy, popové umění a filmy jako „svezia, inferno e paradiso“.
Od roku 1998 Draschan hojně vystavuje v Evropě a USA, je držitelem mnoha ocenění za své experimentální filmy. Jeho filmová tvorba zahrnuje dokumenty o Hermanu Nitschovi „The Vienese Actionistand“ a hudební video pro britskou rockovou skupinu New Order s názvem „Turn“.
Pure Evil
http://www.pureevilclothing.com/art.html
Malba zubatých upířích zajíčků na londýnských ulicích stejně jako malby utopických snů, jsou charakteristické rysy pro díla světoznámého umělce Pure Evil.
Pro porozumění Pure Evila, je třeba zmínit, že je potomkem sira Thomase Moora - Lorda Chancellora, který je autorem kontroverzního díla Utopia a byl později popraven anglickým králem Jindřichem VIII. Sir Thomas byl posléze prohlášen za svatého. Při pohlédnutí do rodinné historie Pure Evila je víc než přirozené, že mohl odhalit temnější část díla Utopia, mýtu Apokalypsy a víru v život-měnící události, jenž vedou historii se všemi jejími konflikty ke konci. Přimícháte-li k tomu ještě mix amerických popových kultur, rock n roll, londýnský životní styl 19. století a francouzskou literaturu, fantazy, latinskoamerickou kulturu, viktoriánské dobrodružné dětské knihy, májskou propagandu, situacionismus, okultismus, latex, mrtvé tyrany a diktátory a celou pochybnou Archu jako azyl pro velké pandy, andulky, motýly, zajíce a psychotické tučňáky, pak konečně porozumíte uměleckému dílu Pure Evila a jeho těžko obsažitelnému humoru.
V roce 1990 Pure Evil zanechal studií na Poll Tax Riots v Londýně a odešel do Kalifornie, kde strávil 10 let tvorbou pohárů jako psychedelických zbraní, přemýšlením o hmotě, skládáním elektronické hudby a potiskováním triček. Inspirovaný érou skateboardu a graffiti, charakteristickými pro západní pobřeží, se vrátil roku 2000 do Londýna a z ničeho nic vzal do ruky štětec a stvořil podivné zubaté upíří zajíčky.
V současné době dal Pure Evil přednost pouliční umělecké tvorbě na plátno, kov, sklo a plexisklo před provozováním vlastní „PURE EVIL GALLERY“ v londýnském Shoreditch, kde vystavoval celou řadu děl světoznámých umělců. Působil rovněž jako kurátor skupinových výstav v Londýně a organizoval „PURE EVIL SOLO SHOW“. Mezi jeho poslední zastávky patří New York, San Francisco, Peking, Berlín, Newcastle, Manchester, Brighton, Antverpy a nejčastěji pak v australském Sydney. Mezi jeho příští destinace patří Sao Paulo, Buenos Aires and Tokio.
Apokalyptický antropomorfismus králíčků, které Pure Evil ztvárnil v San Francisku, byl k vidění poprvé v Londýně na přelomu tisíciletí spolu s ostatními postavami So Fuzzy Crew (dále S.F.C.), které se neslavně zapsaly do historie velkým nápisem „WAR IS SO LAST CENTURY“ pod mostem v East End. Pure Evil a S.F.C. jsou přezdívky pro jednoho muže. Jeho popově-gotické dílo se inspiruje v death metalu, rockových zombie a studiových upírech a lze ho nalézt ve městech po celém světě. Před 4 roky se vrátil do Londýna ze San Franciska, kde byl zvyklý každý den jezdit na skatu a působil jako jeden z návrhářů pro značku oblečení „ANARCHIC ADJUSTMENT“. S oblibou se podílel na natáčení krátkých filmů o graffiti (www.graffititv.net) a kreslení upířích králíčků a dalších podivností po celém světě. Jeho díla se objevila v Pekingu, Tokiu, New Yorku, Londýně, San Francisku, Barceloně, Antverpách, Berlíně a Hong Kongu.
JONATHAN GENT
http://www.jonathangent.com/
Jonathan Gent se narodil v roce 1976 a vystudoval umělecké školy v Cheshiru a Edingburghu. Po studiích se přestěhoval nejprve do Glasgow a poté do Aberdeenshire, aby se zde zdokonaloval ve své praxi. Od té doby je „umělcem v pohybu“ nepřetržitě cestujícím mezi Spojenými státy, Latinskou Amerikou, Evropou, Blízkým východem a Anglií. Samostatně vystavoval v roce 2008 v XVA Gallery Dubai, roce 2004 a 2005 GLU Gallery Los Angeles a v roce 2004 v Hotel London. Tento rok se připravuje jeho autorská výstava v Carter Presents.
Gentovy malby a kresby představují vnímavý a zároveň ironický pohled na otázku lidské složitosti. Vtipné, ironické a aktuálně laděné práce působí úderně a aktivně. Gent je posedlý linií a šířením myšlenek prostřednictvím jejich neomezených možností. Jeho obrazy jsou jako zrakové básně nadšeně zachycující balancování na hranici pathosu a komedie. Práce Johanthana Genta najdeme v celé řadě soukromých i veřejných sbírek po celém světě.
Daniel Jackson
http://www.danieljacksonart.com/
Daniel Jackson hledá možnosti ve spojení počítačového kódu a lidského jednání, propojuje je s myšlenkami navrženými Malevichem, Mondrianem, Lewittem a Halleym a vyšlapává tak cestu koncepčnímu umění v tomto století. Díky kontrole všech parametrů softwaru, který si sám za tímto účelem vytvořil, a díky možnosti finální editace výstupu, je schopen produkovat přesně vystavěné obrazy a jednostranné printy. Velké jednobarevné malby vyvolávají neklid sítnice podobně jako rušivé mihotání obrazovky počítače. Všudypřítomný šum je součástí organizačního zpracování, je vysoce uspořádaný a v díle pečlivě zapracovaný. Softwarový výstup se systematicky řídí a slučuje s umělcovými zásahy, což umožňuje nahlížet na práce jak z hlediska optického - dekorativního prožitku, tak z hlediska intelektuálního – logické konstrukce.
Daniel Jackson hojně vystavuje na sólových i skupinových přehlídkách – k významnějším patří: „Junge Scene“ v Seccession, Vídeň, 1998; „Look and Feel“, Buerofriedrich, Berlín 2000; „A Square of Ground“, Jerwood Gallery, Londýn, 2000; „The Royal Road to the Unconscious“, Freud Museum, Londýn, 2004.
Lee Maelzer
http://www.leemaelzer.com/
V současné době Lee Maelzerová, navzdory městskému původu, prezentuje sebe sama prostřednictvím obrazů přírody. Malby Maelzerové vycházejí z potřeby navázat na přirozený způsob života v současné krajině, ve které je diverzita ohrožována a stává se věcí minulosti. Díky postupnému vývoji je vše existující v současném světě tím nejlepším, nejsilnějším a nejpružnějším. Všudypřítomná přírodní krása je potom pouze vedlejším produktem toho, co je funkční a umožňuje přežití. Stromy Lee Maelzerové jsou jak majestátní tak komplexní. Při tvorbě svých obrazů Lee Maelzerová nejprve vyjme strom z jeho přirozeného prostředí, a pak tento obraz přenese na plátno. Její stromy jsou naplněny osobitostí, náladovostí, smutkem i surovostí. Použité barvy nejsou odvozeny od reálných stromů, ale spíše od jejich divadelního či filmového ztvárnění. Svět přírody se svým osobitým kouzlem je jakoby oddělen a následně vyobrazen jako archivní. Krása a elegance maleb Lee Maelzerové spočívá ve ztichlé krajině a ohroženém světě.
Lee Maelzerová promovala na Royal College of Art a hojně vystavuje v Británii, Evropě i Americe na sólových i skupinových přehlídkách – „Art Futures“ Bloomberg Space London, „An Archaeology“ 176 London, The John Moores painting exhibition at the Walker Art Gallery Liverpool, "Domestocity" Cell Projects London, "Houses in Motion" Fieldgate Gallery London, Lucy Macintosh Gallery Lausanne Switzerland. Sólové výstavy zahrnují Sparkle with Squalor " The University of The Arts Gallery London, Carter Presents London, Museum 52 London. Lee Maelzerová absolvovala také celou řadu zahraničních pobytů např. Arts Council of England Residency v Colimě, Mexiku a Abbey Fellowship na British School v Římě. V současné době najdeme její obrazy v řadě významných uměleckých sbírek po celém světě např. Frank Cohen, David Roberts a Anita Zabludowicz.
MASLEN & MEHRA
http://www.voidgallery.com/
Žijeme v čase, kdy média i vědecký svět začínají horlivě diskutovat o ekonomickém růstu a pokroku ve vztahu k reálným změnám životního prostředí. Zatímco se staráme o ožehavá témata, jako je globální oteplování a problém skleníkových plynů, většina našich představ pochází z televizních obrazovek a maximálně exotické dovolené. Jakoby nám život v přírodním světě byl zcela cizí a jako populace se stále více upínáme k městskému stylu života, který nás od přírody víc a víc izoluje.
Dílo Maslen & Mehra představuje vzájemné srovnání přírodního a lidského světa, ve kterém žijeme. Jejich umělecká řeč staví na různorodosti, představivosti a v neposlední řadě i experimentálnosti. Zajímavou ukázkou je „Zrcadlová“ série, kde zrcadlené sochy lidí z městského prostředí zakomponoval do daleko přírodnějšího prostředí. Skateboardisty, stejně jako lidi s mobilním telefonem vyobrazil, jakoby z další dimenze vystupoval jejich duch.
„Obrazy Native images, stejně jako jejich protějšek v podobě Zrcadlové série, skrývají touhu po dosažení Ráje, který asi nikdy ve skutečnosti neexistoval. Domnívám se, že tato díla se snaží zvěstovat určitý druh morálky spojené s respektem k přírodě, o které zároveň pochybují. Do těchto scén se můžete i vžít, ale jen jako duch. Vyobrazené problémy jsou zcela neřešitelné – není zde nabídnuto žádné ideální řešení,“ uvedl Edward Lucie-Smith na adresu Maslen & Mehra v Mirrored, který otiskl Verlag für moderne Kunst Nürnberg 2008.
Jonathan Mcleod
http://www.carterpresents.org/jonathanmcleod.html
Jonathan McLeod zachycuje ve svém díle témata života, smrti, znovuzrození a životní cyklus jeho vlastních planet s detailními kresbami, které umocňují křehkost moderního světa. Jeho kresby jsou vnímány jako prorocké metafory současnosti díky své symboličnosti, tajuplnosti a rovněž preciznímu zpracování. Jonathan McLeod se narodil v St. Asaph ve Walesu. Studoval na Chelsea School of Art a posléze na The Royal College of Art, kde i absolvoval. Během svého uměleckého působení obdržel cenu Picker Fellow. Mezi jeho individuální výstavy patří např. Carter Presents London 2008, 2007. Dále stojí za zmínku jeho účast v nedávných skupinových výstavách "DystopiaFor All" The Wharf Road Project 2008, The Cafe Gallery London 2008, gotický Fieldgate Gallery London 2008, Scope London 2008, Scope New York 2007, Scope Miami a Scope London 2006- 2007, Year 07 London 2007. Jeho dílo je součástí nejrůznějších sbírek v Evropě a v USA. Jonathan McLeod nyní žije a pracuje v Londýně, občas také v severozápadních Skotsku.
Brian Reed
http://www.carterpresents.org/breed.html
Fotky Briana Reeda reprezentují pokračující posedlost ztraceným a promarněným. Portrét a antropologie. Posbíraná za mnoho let z odpadkových košů kolem nejrůznějších stanic, nákupních center, anonymita a osobní historie začali dominovat. Nalezené části roztrhané fotografie jsou rekonstruovány a znovu nafoceny. Fotograf si pak dle svého uvážení zvýrazní a vybere části fotografie tak, že stvoří objekty a obrazy odpovídající jeho představám o jeho pravdě.
Brian Reed často vystavoval ve Velké Británii a Evropě, spolupracoval s Nicholas Logsdail (Lisson Gallery), dále s University of Arts v Londýně a s řadou soukromých sběratelů.
Will Tuck
www.willtuck.com/
Will Tuck hledá volnou inspiraci ve tvorbě proslulých umělců a především pak v klasické mytologii. Často staví kompozici na existujících malbách a při tvorbě rovněž využívá laciných hraček a doplňků, které nejdříve fotografuje a až poté kreslí. Tento transcendentální mix dvou rozličných kultur přenáší na plátno výhradně pomocí techniky vzduchové pistole a jemných štětců. Tato technika vyžaduje značnou míru preciznosti. Realizace velké malby zpola oděné blonďaté dívky, obklopené andělíčky, trvala pomocí zmíněné techniky měsíce. Will Tuck je rostoucí hvězda soudobého uměleckého světa.
Gavin Turk
http://gavinturk.com/
Gavin Turk (narozen v roce 1967) je britským umělcem a jedním z členů Young British Artists (YBAs). Rád zpodobňuje sám sebe v podobě soch známých osobností v životní velikosti. Narodil se v Guildford v blízkosti Londýna, kam posléze zamířil na Royal College of Art. Roku 1991 mu škola odmítla udělit závěrečný diplom z důvodu jeho kontroverzní výstavy nazvané Cave, která se sestávala z jeho vlastní přítomnosti v podobě sochy, umístěné v čistě bílém studiu pouze s modrým erbem (obvykle umístěným na historických budovách). Exhibice byla demonstrací proslulosti Turk díla, jehož hlavním sběratelem je Charles Saatchi.
Umění Gavina Turka je často charakteristické zobrazením jeho samotného jako známější osoby. Sám sebe zvěčnil v řadě sochařských děl, představujících nejrůznější romantické hrdiny v životní velikosti. Příkladem může být inspirace v osobnosti Jean-Paul Marata nebo Sida Viciouse, kde se autor ztvárnil ve formě voskové figuríny (v bílé bundě a černých kalhotách míříce zbraní). Toto dílo bylo možné vidět na výstavě Sensation v Londýně, Berlíně a New Yorku v průběhu roku 1997. Socha kopíruje známý postoj Elvise Presleyho z obrazu Andy Warhola. Turk zde zachytil sám sebe (Presley) jako (sémioticky hovořícího) kovboje. V celé jeho tvorbě se jeho posedlost sebou samým projevuje jako prostředek dvojsmyslnosti. Co se jevilo být vyřazeným plastikovým košem, byla ve skutečnosti jeho bronzová socha. V jiném případě obvykle žlutý, otřískaný a rzí pokrytý velký průmyslový vozík ztvárnil v bezvadném stavu v lesklé černé. Oblečen jako bezdomovec způsobil pozdvižení na privátní části výstavy Sensation v londýnské Royal Academy. Podobiznu autora samotného lze při bližším zkoumání nalézt rovněž na sérii klasických plakátů, vyobrazujících Che Guevaru v baretu.
Gavin Turk (narozen v roce 1967) je britským umělcem a jedním z členů Young British Artists (YBAs). Rád zpodobňuje sám sebe v podobě soch známých osobností v životní velikosti. Narodil se v Guildford v blízkosti Londýna, kam posléze zamířil na Royal College of Art. Roku 1991 mu škola odmítla udělit závěrečný diplom z důvodu jeho kontroverzní výstavy nazvané Cave, která se sestávala z jeho vlastní přítomnosti v podobě sochy, umístěné v čistě bílém studiu pouze s modrým erbem (obvykle umístěným na historických budovách). Exhibice byla demonstrací proslulosti Turk díla, jehož hlavním sběratelem je Charles Saatchi.
Freya Wright
http://www.carterpresents.org/freya.html
Obrazy Freyi Wrightové okouzlí vzájemným srovnáním technologické roviny a lidského doteku na malbě. Obrazy, postrádající obvyklý vyprávěcí charakter, vznášejí pochybnosti na věrohodnost filmového plátna. Každý obraz vychází z klíčového momentu, krátkého časového úseku, kde je potlačen vyprávěcí charakter a moment je tichý a klidný a akce se odehrává mimo plátno. Autorka využívá důvtipné práce s prostorem a postavami, stejně jako dvojsmyslnosti a napětí. Malby se pouští do oblasti záhadnosti. Freya Wrightová získala ocenění The Landmark Fine Art Prize, First Prize, June 2008. Frey Wright se narodila v roce 1986 a v letech 2005 až 2008 studovala Wimbledon School of Art.
Mark Wright
http://www.carterpresents.org/markwight.html
Mark Wright je absolventem Central School of Art a The Royal College of Art v Londýně, kterou dokončil roku 1990. Od té doby často vystavuje ve Velké Británii, USA a Evropě. Naposledy samostatně vystavoval v: Carter Presents London 2008, Metropole Galleries 2006, Folkestone Kent. i-Level Gallery, London 2003. Ze skupinových výstav se pak účastnil Scope London with Carter Presents, 2008, 2006, Dystopia For All, The Wharf Road project London 2008, Scope Miami 2007, Year 07 London 2007 Kamikaze Blossom, Fieldgate Gallery, London 2006.
Tweet
Vstoupit do diskuse >> | Počet příspěvků: 0Vydáno: 3. 6. 2009 12:33
Kategorie: Kultura
Název zdroje: maXmedia (GSMA group) (ověřený zdroj [?])
Kategorie: Kultura
Název zdroje: maXmedia (GSMA group) (ověřený zdroj [?])
Popis zdroje:
maXmedia nabízí tým profesionálu a poskytuje komplexní sluzby v oblasti public relations. Je součástí GSMA group, do které ještě patří agentura GSMA a WTF Entertainment. Díky tomu dokáze nabidnout podstatne vice nez jen bezchybne PR.
maXmedia nabízí tým profesionálu a poskytuje komplexní sluzby v oblasti public relations. Je součástí GSMA group, do které ještě patří agentura GSMA a WTF Entertainment. Díky tomu dokáze nabidnout podstatne vice nez jen bezchybne PR.